Usavršavanje iz javne nabave u Zagrebu
Sudjelovanje ponuditelja iz trećih zemalja, Aktualna praksa DKOM-a i Inovativna javna nabava
Od kako je stupila na snagu Direktiva o javnoj nabavi 2014/24/EU do nedavno nije bilo sporno da ponuditelji iz država koje nisu članice Europske unije niti imaju potpisane sporazume o slobodnoj trgovini s EU-om mogu slobodno sudjelovati u postupcima javne nabave širom EU-a.
Međutim, počevši od Smjernica Europske komisije za sudjelovanje ponuditelja i robe iz trećih zemalja na tržištu javne nabave EU-a (iz 2019.) pa sve postupaka koji se trenutno vode pred sudom EU razvidno je da mogućnost sudjelovanja ponuditelja iz ”trećih zemalja” u postupcima javne nabave u svim državama članicama EU-a postaje sve više upitna i kako se sada čini vodi ka zaključku da se iz postupaka javne nabave automatski isključuju gospodarski subjekti iz trećih zemalja koje nemaju međunarodnim sporazumom s EU-om reguliran uzajamni pristup tržištima javne nabave.
Propisivanje zakonitih uvjeta sposobnosti poštujući uvjet minimalnih razina te uvjet vezanosti i razmjernosti predmetu nabave izazov je svakog naručitelja. Na koje okolnosti je pritom potrebno pripaziti prilikom sastavljanja dokumentacije o nabavi i na koji način dokazati opravdanost i zakonitost propisanih uvjeta, biti će detaljno objašnjeno kroz analizu značajnijih odluka DKOM-a i VUS-a.
Nadalje, velike dvojbe u praksi izaziva primjena 293. ZJN 2016. Je li naručitelj dužan postupiti po članku 293., koji su uvjeti i ograničenja postupanja naručitelja i ponuditelja po članku 293., pregovaranje i izmjena ponude te ostala pitanja vezana uz primjenu navedenog instituta biti će predmet ove edukacije s osvrtom na recentnu praksu te relevantne presude VUS-a. Pritom će se primjena navedenog instituta posebice obraditi u odnosu na jamstvo za ozbiljnost ponude, troškovnik te ESPD obrazac.
Javna nabava inovativnih rješenja (čl. 3.t.9. ZJN 2016) dosad se sporadično koristila u sustavu javne nabave Republike Hrvatske. U posljednje vrijeme podignuta je svijest o značajnim koristima inovacija u javnoj nabavi i na europskoj razini i u Republici Hrvatskoj, jer se poticanjem inovacija kroz javnu nabavu u konačnici potiče gospodarski rast. Svaki od postupaka javne nabave može se smatrati javnom nabavom inovativnih rješenja ukoliko se usvoji pristup koji se temelji na opisu potreba umjesto da se propisuju detaljne specifikacije koje opisuju samo rješenje.
S obzirom na značajnu važnost i korist od javne nabave inovativnih rješenja polaznici ove edukacije imati će priliku usvojiti elementarna znanja o koracima planiranja i uspješno provedbe inovativne javne nabave.
Početak seminara je u 9:00 sati, a teme seminara i raspored rada pogledajte ovdje.
Termin |
|
Lokacija |
|
Priznato sati/bodova |
|
Redovna cijena |
|
Dodatni popust po polazniku:
|
mag.iur. Maja Štefok
Stručni savjetnik - specijalist u DKOM-u
Životopis© TPT Edukacije 2017